Lilla Rara Sara

2011-11-30
10:39:12

En katts storlek
Min lilla hund är tokig i katter. Detta har mycket att göra med min systers katt. De är som Gustaf & Ådi. Dock verkar Elsa inbilla sig att alla katter är som Charlie. Så är inte fallet.
Nu under morgonen har grannens katt suttit och jamat utanför oss och det har gjort Elsa alldeldes tokig. Där ute är ju en lekkramrat för Guds skull! Elsas matte (jag) verkar vara totalt dum i huvudet idag och fattar inte att Elsa ska ju ut och leka! Detta resulterar i att hon gör allt för att få min uppmärksamhet. Går runt och gnäller och försöker se katten i husets alla fönster när hon går runt och verkar försöka få fram en lösning.
Älskar vår lilla hund och ibland har man funderat på om hon ska ha en kompis här hemma. En katt eller hund. Men just nu är det inte rätt läge för mig känner jag. För Elsa är det nog toppenläge om hon själv får bestämma. Det känns som en tillräcklig omställning att bli mamma om några månader till mer än en hund. Kanske när mannen också är hemma i sommar det funkar att vänja in familjen med en till. Men det kanske blir för mycket för Elsa. Först en bebis och sen en kompis till...
Lilla Elsa, än så länge får hon nöja sig med att leka med katten hos mina föräldrar..
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: