Lilla Rara Sara

2012-06-01
13:59:20

Nybakad mamma
Jomen visst, jag skrev säkert någonstans att jag skulle bli bättre på att blogga. Det glömdes helt bort. Totalt!
Så en del har ju hänt sedan sist i graviditeten. Ska dra en snabbversion och sen lägger vi det (känner jag mig själv så blir det långt ändå..).
Har legat inlagd på sjukhus i v 34-35 med enorma magsmärtor, som de trodde var blindtarmen, vilket det ej var. Mandrat från läkarna var "Bebisen mår bra", alltså fick blivande mamman fortsätta ha ont då man inte kunde göra så mycket utan att det skulle påverka bebisen. Enda smärtstillande som funkade var en spruta jag spydde av, men smärtan tog den bort. Alltså var jag fastande och fick dropp under flera dagar. Fastandet var en god idé också då de titt som tätt ändå övervägde att skicka mig på op men det bläev ändå aldrig av då de helst ville avvakta..
Blev inlagd för havandeskapsförgiftning i v 38. I början nerrullade persienner och ingen tv, i slutet fick jag åka hem på permis och sova.
v 39 + 0 blev jag mamma till världens sötaste Oscar.
Därimellan har det blivit väldigt mycket vila vilket är förståeligt.
I morgon fyller Oscar en månad. Tiden verkligen springer iväg! Lever fortfarande i en bubbla men börjar sakta men säkert komma in i rutinerna igen.
Har i princip inte suttit vid en dator sen han kom (han kom verkligen också! men mer om det en annan dag!).
Men nu ska jag då alltså försöka ta upp detta bloggande igen. Det finns ju flera runt omkring men icke så nära som vill följa honom och så passar väl detta perfekt?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: