Lilla Rara Sara

2009-04-14
12:30:03

Dagar som dessa
En kopp nespresso med den vinröda kapseln och choklad gör mig sällskap på mitt tillfälliga kontor. Köksbordet. Kontoret är stökigt och fullt med saker. Allt-i-allo-rum just nu (blir nog lätt så med extrarum) och jag orkar inte ta tag i det bara för att jag ska plugga lite..Näääpp!

Numer har jag dåligt samvete för varje kvart jag tar som sovmorgon. Så mycket jag kan hinna med om jag går upp halv sex. Så många koppar gott kaffe. Så mycket tid jag inte vill ska gå till spillo. Blir tokig på all vila jag har numer. Måste vila för att orka men gud så tråkigt! Jag är inte sådan som kan sitta/ligga och rulla tummarna och låta tiden gå.

Idag har jag än så länge kunnat varva allt med lite vila. Eller snarare att vilningen får bli framför datorn efter plugg och innan cykeltur i det härliga vädret till kursen. Älskar min cykel. Så smidigt! Cykelkorgen rymmer precis en stor matkasse och min lilla burberryväska och sadlen är skön, inget ont i rumpan här inte!
På hemvägen ska jag se om jag inte hittar en morgonrock i vit frotté nere i stan. Ett sätt att förlänga hotellvistelsen kanske? Haha!

Gillar att våren har kommit och än så länge så fungerar min allergimedicin, får se hur det blir när björken slår ut...
Allt känns så mycket bättre då, lättare. Nog för att jag reflekterat över mycket under vintern och kommit fram till en del men just nu när solen sicker i ögonen och bränner ens näsa så kan jag säga att jag verkligen inte är sur/arg/whatever på någon. Vill inte någon illa eller har några onda tankar. Vad gör det för nytta liksom? Vad ger det mig? Förutom ett mörkare moln kring mitt huvud? Och vem passar i det?


OK, jag är ingen mästerfotograf, men det är rysligt kul att fotografera bilarna på mässan och att leka med kameran. Övning ger färdiget right?
Här är Batmobilen förresten. Ni vet, da-da-da-da-da-da-da BATMAN!
Kommentarer:
#1: Mysan

Härligt att du oxå har haft en trevlig påsk.

Har du börjat plugga? Kram M

2009-04-14 @ 16:27:25
#2: Linda

Herregud vilken bil.... fast cool! hehe



grå svarta moln passar ingen i.... ;)

Får ta och träffas i veckan kanske??? Puss

2009-04-14 @ 16:45:56

sv: Ja men eller hur jag blir så tokig så jag vart inte vart jag ska ta vägen!

Jo jag kanske skulle gjort det, hon kanske hade blivit jätteglad. Ofta så blir ju människor lite konstiga och elaka när de är ensamma :( och det kanske inte är så konstigt..



Jo tack du, jag har haft det fint i påsk. Varit hemma hos föräldrar och syster :) skönt att komma iväg och träffa sina käraste!

själv? vad har du hittat på, varit på bilmässa!?



kram

2009-04-15 @ 13:47:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: