Lilla Rara Sara

2009-12-07
11:51:17

Måndag vecka femtio
Kanske får jag för mig att våga vara lite mer privat nu?
När jag kan bestämma vilka som får läsa. Inte kreti och pleti. Pöbeln ;)

Idag har jag i alla fall gått och smålullat här hemma, lenat halsen med Kashmirte från Kusmi med honung i. När halsen kändes lite bättre gick jag över till kopiösa mängder kaffe. Var jag inte pigg tidigare så är jag som en Duracellkanin nu. YIIHHAA!! Gillar inte att vara hemma om förmiddagarna, jag får absolut inget vettigt gjort. Tiden går så långsamt, hör sekungvisaren ticka i huvudet på mig samtidigt som jag inte tycker att jag hinner starta något stort innan jag ska iväg till jobb.
Nåja, lite gjort har jag fått så ni ska inte tror att jag suttit med fötterna på soffbordet och klappat mig på magen. Dragit upp persiennerna, bäddat sängen, tömt diskmaskinen och dammt av lägenheten. Att allt idag sen tog någratimmar är en annan femma. Men i morgon blir bättre!
Då ska jag julfixa här mer och det krävs en städning med dammsugare och rengringsmedel (kan lugna sambon att jag inte tänker möblera om, dock får vi og bära ner lite i källarförrådet ändå, med tanke på din leverans..).

Nåja, har förberett lite inför kvällen och fått ut Elsa på en lång morgonrunda. Stått vid ytterdörren när jag skulle låsa och luktat något frenetiskt på dörrkransen att det snart växer granris och kanel i näsan på mig.

Ska strax ta min fina cykel på för landborgen och bege mig på ett möte som jag är fruktansvärt nervös inför. Det är något med myndigheter, de gör mig knäsvag. Likaså Radiotjänst! Det kör runt i magen och jag mår illa.. Känner mig alltid så utsatt och synad ända in i sömmarna på underkläderna..
Nåja, sen blir det jobb, jobbar stängning idag och det gillar jag.

Har fetemycket tvätt som väntar ikväll men tackar gudarna för en arbetsvillig och stark sambo som börjar med det innan jag kommer hem från jobb. Som tack blir det thaifisk ikväll med ris!

Ciao Ciao!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: