Lilla Rara Sara

2009-02-26
11:38:16

Some Love and I´m gonna have that thing
DAGENS KLÄDSEL: Ralph Lauren jeans, hallonröd söt skjorta från Hm, svart kofta från Zara
DAGENS SMINK: Concealer
DAGENS FRISYR: Volym!
DAGENS VILL HA: Varmt väder
DAGENS KÖP: Dagens lunch som jag strax ska tillaga och en sakt till men Sambon läser säkert...
DAGENS LÅT: Lady Gaga - Pokerface
DAGENS HUMÖR: Glad
DAGENS BEHOV: Kaffe? Mer att göra? en stund att varva ner?
DAGENS BÄSTA: Att det är Sambons födelsedag
DAGENS SAKNAD: värmen
DAGENS DUMMASTE: En gnällig hund vid namn Svea.
DAGENS FÖRVÅNING: Inget.

Ska strax påbörja lunchen. Sambon kommer hem och vi ska gå ut med hundarna. Och äta ihop. Sen ska han tillbaka till jobb.

Har även kommit fram till att det inte behövs en övertalning hos Sambon för att jag ska få köpa hem en Nespresso bryggare.
Han drog upp att det är två helt likadana prylar. Min gamla svarta espressobryggare från Krups och en Nespressomaskin. Fel. Likväl som båda för kaffe (espresso) så är det en himla skillnad. Milslång. Men det förstår inte han. Nespressobryggaren är automatisk. Inget meck med espressopulver, slapp o klet samt sörja under/efter att man gjort en kaffe. Nespressomaskinen sköter sig själv. Man sätter bara in en patron, trycker på en knapp och vips så har den fixat übergott kaffe. Det förstår inte Sambon.
Båda gör kaffe, därav är de lika enligt honom.

Men jag ska förstå att han ska ha en vanlig bruksbil och en cabbe till bil?
Båda är bilar du tar dig från A till B med. Ändå vill han helst ha en utan tak varje sommar. Men skulle aldrig få för sig att köra cabben med taket uppe på vintern. Det sliter på bilen. Då kör vi en annan bil. Bruksbilen.
Nu förstår jag egentligen att han vill ha en cabbe på sommaren, det är otroligt härligt och ungefär den enda anledningen till att jag övningskör då och då. Att få köra hans cabbe.

Nu dricker han inte kaffe, alltså förstår han inte detta med Nespressobryggaren.
Han bytar ut högtalare i bilen trots att de som finns där fungerar. För han vill ha bättre. Det är samma sak..
På sätt och vis.

Något han kan gotta sig i är att jag inte hittar just den jag v ill ha, i den färgen. Alltså får jag fortsätta att leta och vänta tills den kommer in i butik igen. För jag vill inte ha vilken som helst,. Den ska matcha..
Kommentarer:

ja det är min lilla avkopplingslounge jag inrett här i nya lägenheten..love it =)

2009-02-26 @ 13:34:47
#2: Mysan

Hoppas ni får en bra dag!

2009-02-26 @ 13:58:33

har en massa bölder o utslag i ansiktet just nu och zinkpasta torkar ut dom.

2009-02-26 @ 16:24:13

ja det är inte alls kul =(

gör mig deprimerad till o från.

2009-02-26 @ 16:27:45
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: