Lilla Rara Sara

2009-02-27
10:04:42

Hudvårdstips!

Måste tips om de bästa hudvårdsprodukterna jag någonsin testat!
Dermalogica. Har gått ett tag och tänkt testa märket men det har inte blivit av, förren Linda kom och hälsa på. Hon visade mig vad hon använde och hur bra det funkar. Så jag nappade direkt, visst det kostar en del men kan de få bort mina finnar så shoot!

Som rengöring har jag nu Special cleansing gel som används morgon och kväll och löddrar sådär lagom som vi säger här i Sverige.

Därefter använder jag alltid Active Moist i hela ansiktet, förutom just de områdena där jag har finnar/blemor där har jag på kvällen Overnight clering gel.



Redan efter en vecka märkte jag att hyn var slätare och antalet finnar var markant mindre. Me like!

Den enda nackdelen jag kan komma på förutom priset är att den luktar lite medicin. Den luktar inte mycket så det sticker i näsan utan bara lite svagt.
Samtidigt så vill jag inte gnälla över priset så mycket. Visst det kostar en del (ca 400-500kr) och du kan få tag i det billigare om du köper på nätet. Jag tycker ändå att det är stora förpackningar 100ml i tuben för ansiktskrämen ex och 250ml i rengöringen.
Rengöringen sa dem där jag köpte det att den ska räcka i ett år, och det tror jag på så dryg den är!

Men som sagt, det är superprodukter och kan jag betalar gärna lite extra för att ha fin hy.
Ska man prioritera något mellan dyr hudvård eller dyrt märkessmink så prioritera hudvården!

Nu väntar jag bara på att min peeling från Carita ska ta slut så jag kan införskaffa en från Dermalogica.För slänger i onödan gör vi inte!
Kommentarer:
#1: Pia

Låter intressant. Är dessa produkter bättre än Carita tror du? Carita har jag testa och tyckte väl så där om dem...........men inte tetstat dessa......

2009-02-27 @ 10:52:14
#2: Camilla

Vad glad jag blev när jag läste ditt inlägg! Min mamma köpte massa dermalogica produkter till mig igår så nu ska jag prova dem. Jag har väldigt dålig hy så hoppas det fungerar.

2009-02-27 @ 12:24:44
#3: Ida

Jag har aldrig testat de, men är tacksam för tipset=)

2009-02-27 @ 16:27:00
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: