Lilla Rara Sara

2009-02-25
14:18:36

Yes yess All
Allt går i ett numer och jag slocknar innan huvudet ens landat på kudden varje kväll.
Inte gör det saken bättre att hunden sovit oroligt och bytt sovställning från våra kuddar till fotändan nätterna långa. Då får vi helt enkelt skylla oss själva att vi en gång tog upp henne i sängen. Men hon är ju så söt.. och så liten.. Yeah right, men varför tar vår 7 kg hund plats som en hel Rottweiler?
Nåja, det är bara att gå upp och fånga dagen ;-)

Igår var det Supershopping med S och hennes syster M på Familia. Fick med mig hem kläder till både mig och Sambon. Tunika  till mig och chinos till honom. Prickade rätt med storleken som de satt som gjutna på honom. Även lite till hemmet kom hem.
Men mest nöjd är jag med chinosen. Front pocket desutom, kan inte bli bättre :-)

Väl hemma möttes jag av Elsa och Svea Bus. Smeknamnet Bus passar inte alls på henne. Fjompig som hon är. Vågar knappt gå på parkettgolv och vägrar trappor! Hon lär bli tuffare efter en vecka med vår hund :-)
Tror det kommer bli riktigt mysigt att ha Svea hemma hos oss. Hon är ju trots allt riktigt gosig. Om än lite skällig..

I morse satte jag på Disneys Valpgänget i Alaska på tv:n. Det kändes ganska komiskt att sätta igång en film till hundarna som låg i soffan men det håller dem lugna och jag kan lätt pyssla med annat utan att ha två nyfikna hundar som är i vägen då de är i samma klass som Nicke Nyfiken.
(läs är halvt inne i diskmaskinen när jag tömmer den, nere i min sminklåda samt kontrollerar smutstvätten om jag ens skulle tänka på att slänga in en maskin tvätt i tvättmaskinen..)
Nu tittade de istället med stora ögon på tv:n.

Nu är jag hemma hos päronen en stund dricker Red Bull och försöker varva ner (dålig kombo jag vet.. fattas väl bara en panodil haha). Efter att ha kört runt i Lexusen hela förmiddagen. Skjutsat pappa till sin operation, kört igenom min barndom i Haradal och varit på Väla och köpt ny kökskniv.

Är så glad att pappa äntligen kan se igen och utan glasögon efter hans starroperationer. Gladare och framförallt piggare har han blivit. Känns som 50 bast, ögonen glittrar och han har fått tillbaka Mr Bean leendet som alltid fick mig att skratta när jag var liten.
Det har varit några påfrestande månader och nu kan jag med gott samvete själv ta tag i allt annat :-D

Och på söndag får jag en ny granne :-D
Kommentarer:
#1: Pia

Låter ju ju bra med pappas ögon.

2009-02-25 @ 15:49:51
#2: Nina Fina

är det mig du menar sötnos? :)

För ja det är ju så.. Vi är snart grannar.. Skitmys! <3

Puss

2009-02-27 @ 09:49:00
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: