Lilla Rara Sara

2009-01-06
19:36:15

Min roll

Ibland ser jag mig som en riktig bullmamma (jag är nog inte den enda..). Utan barn. Jag bakar och har mig. Fixar och donar. Lagar söndagsmiddagar som tar hela eftermiddagen att tillaga.
Som i söndags då vankades det Skånsk kalops i mängder. Så pass mycket att det både blev lunch lådor till Sambon och middag till oss idag.
För Kalops är godast någon dag efter att man gjort den. Vi ställde gjutjärnsgrytan på balkongen när vi ätit klart i söndags och tog in den ikväll igen. Värmde upp den på spisen och middagen var klar. Ännu godare än i söndags...

Jag vet dock inte varifrån jag fått det. Troligtvis mormor, mamma är en katastrof i köket. Det är nästan så att jag skulle kunna tro att jag var bortbyting, om det inte vore att jag och mamma är hemskt lika till utseendet.




Och nu längtar jag till början av nästa månad!
Kommentarer:
#1: Veronica

åh vad bra det blev emd bordet där istället!

2009-01-07 @ 08:23:52
#2: Pia

Så fint ni har det i nya lägenheten

2009-01-09 @ 12:01:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: