Lilla Rara Sara

2009-06-12
10:08:48

Vatten för att orka
Mina förbannade kaffekapslar. Älskar dem. Olika färger. Skulle jag någon gång vara uttråkad kan jag leka med dem medans jag dricker min kopp. Lila är favoriten. Både i smak och färg. Det finns en rosa numer också. Ljusrosa från Colombia. Memories. Den spars. Limited edition. Ljusgul är också god and limited to. Söta svärmor fick mitt ena rör. Hon hade inga egna av den färgen.

De får mig att leva dagar som dessa. Piggna till när man tittar ut genom fönstret. Då regner öser ner och jag har en "to do list" som aldrig tycks ta slut. Tycker synd om studenterna som tar studenten nu. Blöta fina kläder. Men mindre fylla.
Det ösregnade lite på min student, precis innan vi skulle springa ut. Igår var det exakt fem år sedan påminde kära Anna mig. FEM ÅR! När jag tänker tillbaka var jag så liten. Lilla Sara. Är fortfarande Lilla Sara i vissas ögon. Jag kommer aldrig att växa ikapp, ni kommer alltid vara äldre.
Det fina med att bli äldre är att man träffat kärleken. På kuppen får man två extraföräldrar. Allt utan en skilsmässa. Mina är så himla goa. Mina riktiga med.

Anyway. Idag blir en lång dag. Ond dag. Väderrelaterat. Idag känner jag att jag lever.


Min nya Marimeko skål från Ittala.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: