Lilla Rara Sara

2009-03-20
11:27:28

TGIF!
Gårdagen var minst sagt hemsk. Elsa och jag var en hårsmån från att bli bitna av två Rottweilers. Ägaren till dem borde verkligen gå en hundkurs! Det hjälper inte att skrika åt hundar som skäller och är aggressiva, det taggar dem bara mer..
Nåja, vi kom undan i alla fall och kom fram till busshållsplatsen med tårar längs kinderna av chocken.


Var även hos tandläkaren igår. Givetvis inga hål, men jag kom ändå fram till att jag vill gå var 6:e månad istället för 1 gång om året. Är rädd om mina tänder och med alla mina sjukdomar och mediciner så vill jag helt enkelt ha extra koll.
Letade jeans leggings på stan men hittar inte riktigt mörkblåa som jag vill ha, med bakfickor...

De senaste dagarna har verkligen varit omvälvande. Möten hit och dit, telefonsamtal... Vi får se vart det leder :-)

Började fredagen med en promenad i solskenet med Elsa. Pratade med mamma i mobilen. Älskade lilla mamma. Mammegris som jag är så är hon lätt min bästa vän. En dag ska jag ta hand om henne så som hon tagit  hand och fixat för mig. Jag ska bli en curlingdotter!
Familia ante ceteros

Vidare har jag varit och handlat (intresse va?). Reagerade på att lime numer kostar 2,95:-. För något år sådan kostade 1:- st och jag köpte då hem hur mycket som helst för att dekorera med citroner. Då använde jag aldrig lime i vare sig drinkar eller matlagning. Nu när jag gör det så tycker jag det är för dyrt att dekorera med haha!
De blev i alla fall lite lime och ingredienser till såsen jag gör nu.
Homemade BBQ Saus a lá U.S.A!
Riktigt söt men oj så god!
Kommer blir perfekt till grillningen ikväll.

I bakgrunden har jag mina tjusiga krukor med kaffeplantor i jag köpt på Blomsterängeln. Är så himla nöjd med den. Ja ALLT jag köpt där (vilket är varenda växt och kruka i vårt  hem). Min gamle vän Kisen har grymt fin stil. Stilrent och cleant  och det passar in överallt. Sen är hon påhittig och har bra fantasi som en florist ska va så hennes buketter och grupper håller alltid  hög klass bra kombo med det stilrena!


Kommentarer:
#1: Pia

Jäkla folk som inte har pli på sina hundar......var de lösa också? Isåfall ännu värre

Kaffeplanta?? Vad är det?? Vanlig prydnadsväxt eller? Har aldrig hört talas om mern ser snygga ut

2009-03-20 @ 12:37:22
#2: Anonym

Jag missa inte den?

Har sett den flera gånger.. Läser du inte texten jag skriver?

2009-03-20 @ 12:47:43
#3: Denise

Tack så jättemycket :D Hoppas du får en bra dag idag sötis :)

2009-03-20 @ 13:43:51
#4: Emma

HETTE EN AV HUNDARNA ADOLF? för i så fall har ag också träffat dem, med pelle :( hemska.. usch! hoppas maten smakar i alla fall :) puss puss <3

2009-03-20 @ 15:21:47
#5: Anonym

du berhöver inte be om ursäkt :)



händer ihelgen då?

2009-03-20 @ 15:53:04
#6: Nina

omg, vissa borde som sagt inte ha djur, vare sig hund eller ngt annat djur..

Puss

2009-03-20 @ 16:20:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: