Lilla Rara Sara

2009-03-17
10:51:41

It´s not you
Humlisen skrev tidigare igår om svart kaffe. Att hon börjat dricka svart, som tidigare alltid haft mjölk i.

Samma här. Har jag beställt något kaffeliknande ute förr så har det varit latteeej. Gick från mjölk till soyamjölk när min laktosmage sa ifrån. Nu har jag skippa det helt.
Tackar/skyller på älskade Nespresso. Skitkaffe enligt vissa, urgott enligt mig och många andra. Och så smidigt!
Jag är latmasken personifierad när det kommer till kaffe. Orkar inte, vill inte mecka och ta mig.

Med mat kan jag hålla på i timmar men det är en annan historia...

Vad dricker ni för kaffe?
Dricker ni ens kaffe?
Vad dricker ni annars när ni fikar eller för att piggna till?




Efter en lång härlig morgonpromenad med elsa så är frukosten uppäten och jag är redo att ta på mig ett ansikte. Ansiktet är uppsvullet av allergiska utslag och jag är inte så sugen på att springa runt med facet utan smink idag...

Är så himla glad att vi tog kontakt med hundcoachen. Inte för att lilla Elsa varit någon större problemhund, men möten med andra hundar har varit jobbiga då hon gärna skäller då. Vi fick lära oss att det aldrig är fel på hunden och att vi inte hade gjort något fel i hur vi hanterade problemet. Vi visste helt enkelt inte hur vi skulle göra. Coachen gav oss nycklen och nu är varje promenad underbar tack vare lekionen i söndags.

Det är många som inte vet hur de ska bete sig och hantera sina hundar. Och det är helt förståeligt, det gäller bara att inte ge upp för lätt. Det finns alltid lösningar och oftast är de lättare än man tror. Och det viktigaste, det är aldrig fel på hunden!

Nu ska jag sminka mig och köra bil, inte samtidigt då ;-)
Kommentarer:
#1: Anonym

ja underbart... snart så =)

2009-03-17 @ 14:18:52
#2: Anonym

tack! :)



vad ska du göra idag? ut och gå i de vackra vädret kanske

2009-03-17 @ 14:26:09
#3: Leonard

Hej, tycker din blogg är intressant och bra skriven, och bilderna är jättebra dom också!! :) Har nyss börjat följa din blogg via Bloglovin', hoppas du kikar in på min blogg med någon gång, skulle betyda mycket om du skulle följa på min blogg med!! Ha det bra, Leonard :)

2009-03-17 @ 20:22:36
#4: Leonard

Hej, tycker din blogg är intressant och bra skriven, och bilderna är jättebra dom också!! :) Har nyss börjat följa din blogg via Bloglovin', hoppas du kikar in på min blogg med någon gång, skulle betyda mycket om du skulle följa på min blogg med!! Ha det bra, Leonard :)

2009-03-17 @ 20:22:38
#5: Linda HBG

Vad skönt att ni löste problemet.... som du säger det e bara små enkla grejer oftast så e problemet löst, gäller bara att kämpa för det! =)

Pussen

2009-03-20 @ 09:03:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: