Lilla Rara Sara

2009-03-30
16:52:13

Just another story
Vid den här tiden förra året befann jag mig på andra sidan jorden (typ.. en kvarts då..) med min älskade karl. Indien.
Drack mestadels Swet Lemon Soda för att svalka oss i hettan, varvat med öl och goda drinkar när solen gått ner.

Dricker ytterst sällan Fanta men idag fick jag för mig att göra det och det slog mig direkt. Att den smakar inte alls som Fantan i Indien. Nu drack jag inte mycket Fanta där borta men de jag drack smaka inte alls som Fantan man är van vid himma...
Den här smakar inte alls som i Indien...

Saknar Indien. Det var så himla skönt där. Bekymmersfritt, lugnt och stressfritt. Sen saknar jag solbrännan jag fick också. Får se om det blir någon solning när vi blivit klara med balkongen. Är inte så värst glad vid att sola, men gillar ju färgen...




So? Har sovit bort halva dagen. Konstiga drömmar och ledvärk gjorde att jag drog täcket över huvudet när mogonstrålarna nådde ögonen.
Gårdagens middag blev dagens frukost och så en kopp kaffe till det och jag var någerlunda fit for fight.

När det var dags att gå promenaden med hunden kom tårarna. Kämpade med skohornet för att få på mig skorna. Hur jag än gjorde så kändes det som om jag aldrig skulle få på dem på fötterna. Ont gjorde det och tillslut fick jag kramp. Andades några djupa andetag och torkade bort tårarna från kinderna. Fick på mig skorna till slut och kom ut på promenad.

Sedan bar det av till bussen för att lämna Elsa. Hon ska sova borta i natt då jag ska på galej i morgon.
Eller i alla fall till Lexus och Malmö... Goda gärningar och lite vardagslyx
Är inte så värst ofta där nere, inte i city i alla fall... Förra gången fick jag en liten Burberry pochette av karln här hemma. Då hade jag precis stelopererat min handled och gick runt med en gips-skena med bandage i värmen..
I morgon ska jag spana in Zara då det inte finns hemma i min stad...
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: