Lilla Rara Sara

2009-05-27
11:29:56

Tricky one
Igår kväll kom pollenallergin som en riktig smocka. Har inte kunnat sova under hela natten men somnade strax efter fem av ren utmattning. Vaknade nu halv elva och ringde vårdcentralen. Dags för annan allergimedicin kanske? Ingen ledig  tid förren nästa vecka, kunde återkomma i morgon bitti prick åtta för att kanske få en akutid. Jo man tackar. Tills dess skall jag andas genom munnen och se riktigt dum ut.

Inbillar jag mig men blir det inte bättre av att vara utomhus när allergin är svårare? Luften är ju inte lika instängd där? Eller det är bara jag som yrar?
I alla fall så blir det en promenad med hunden nu. Birkabröd på Viktoria med och film. Har jag riktig tur så kommer mamma inom för en kopp kaffe. Sen är det telefonen som gäller..
Kommentarer:
#1: Pia

Ja denna jäkla allergi...........jag har olika sorter och inget hjälper just nu när det blåser så mycket.Alla pollen bara virvlar omkring både ute och inne tycker jag.

2009-05-27 @ 13:57:44
#2: Camilla

Usch och fy för pollenallergi! :( Har oxå det, men dom sista åren har det blivit bättre (peppar, peppar ta i trä).

Har hört att man ska vara inne och ha fönsterna stängda när man har det, men jag vet inte säkert vilket som är bäst.

Annars är det lugnt med mig. Planerar för att gå ut en sväng med töserna på lördag. :) Ska du med?

Roligt att du är nöjd med naglarna. :D

Kram kram

2009-05-27 @ 17:26:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: