Lilla Rara Sara

2009-05-10
23:08:48

Hövdingar och Indianer
Väl uppe i Halmstad så roade jag mig mest med att titta på när Charlotte Perelli repade och så åt jag glass. Perfekt för min laktosmage! Postkodslotteriet skulle tydligen vara på torget där uppe och det var en del att fixa med innan allt starta 16,00.Då fick jag även innebörden Hövding och Indian förklarat för mig. Super! Allt blev rätt gjort och vi kunde köra hemmåt igen, denna gången rattade jag Disco 3:an, skitig och dan enligt mig men fick sen en ännu skitigare Disco 1:a.
(det kanske är nu jag ska berätta att det är bilar jag pratar om? Land Rover Discovery. Siffrorna är typ vilken generation de e..)

BPF Fabbe körde mig och hunden hem från Svärfars jobb ikväll i skitiga Ronald (så heter Disco 1:an). Han hade varit uppe i skogarna och kört terräng. Samt höjt den redan höga bilen med 5 cm.
Fulade oss i bilen och fick till några riktiga skratt innan jag kom hem och han fick hjälpa mig ur bilen (som sagt hög).
Veckan som kommer ska det bli fika och umgås. Altlför mycket bilar, jobb, kurs, ledont och tjejer som varit i vägen på sistone..



Nu blir det bingen. En liten hattaffär på hörnet-boken väntar. Ska upp strax innan sex som vanligt. Frukost, kaffe, promenad innan cyklen skall hämtas tillbaka hos svärfar vid åtta.. Känner mig så hurtig om mornarna. Tur att den där förmiddagsluren vid halv elva finns ;-)

It´s like heaven and you´re not invited.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: