Lilla Rara Sara

2009-10-30
10:14:52

Med risk för? Långt?
Det blir inte så mycket tid till datorn längre känner jag sitter jag här läser jag andras bloggar eller är på facebook.. De vuxnas Lunarstorm...
Det har hänt massor känns det som.. Ändå är allt som vanligt?

(redan nu kan jag påpeka för er att det blir rörigt, långt och ja.. whatever gå och fixa en kopp tea eller drink!)

Den senaste tiden har jag haft fullt upp med jobb. Lär mig nytt varje dag och det tar på krafterna! Jobbar med ett jättetrevligt gäng och njuter varje dag jag går till jobb. Det är så det ska vara, skojar och säger att jag hellre är där än hemma även om jag älskar mitt hem med.
Nyligen hade vi personalmöte som följdes av utgång med mat, öl och drinkar. Sist hem gick moi och bossen. Illa! Trevligt var det och det är huvudsaken även om jag inte var mtk till människa på lördagen! Reptilhjärna!
Vid sextiden gick jag upp ur sängen och åt pizza sedan spenderade jag resten av kvällen i soffan framför en bra film.
Vet att det inte kommer dröja alltför länge innan jag är onykter igen men shiet! Låt det inte bli denna huvudvärk dagen efter!

Annars så har vi gått och blivit med bil. Självklart har vi haft bil innan med men då jag bara har körkort för automatare (som jag ständigt får höra pikar om nu) så har jag ej haft möjlighet att köra med den gamle som var manuelltväxlad.
What´s the deal med bruksbilar som är manuelltväxlade egentligen? Nåja, jag ska ta tag i övningskörningen (igen) men det får bli till våren då vårblommorna tittar fram och det finns en manuellväxlad cabbe i familjen.

På tal om vårblommor, vita krukor! Älskar mina svarta krukor jag har men nu är det dags att ljusa upp och ha vita! Nu är bara frågan om jag ska ha runda eller fyrkantiga. Ickeglansiga! Får se vad min söta hovleverantör har hemma i butiken.
Tillbaka till bilen nu.. Älskar den. Ninja. Riktigt långsökt namn men det passar. Och det är verkligen ingen japanare! Tyskt ska de vara har jag fått lära mig! Lite väl stor för min smak men det är ändå skönt att kunna packa den när vi ska till stugan i Timrå, ut med hundarna eller dra hästsläpet.

Yes! Familjen har skaffat häst! Ussan är numer familjens gulleplutt och katten och hundarna har vackert fått ställa sig åt sidan för att maka plats för en ny medlem av klanen. Hon är så söt!

Annars så gillar jag läget att det blivit höst. Ska lämna in min gamle trotjänare Gåsjackan för kemtvätt så den kan värma mig snart bara. Laddat upp med massa ljus och värmeljus och varma drycker!

Nu blir det pill med en julklapp några timmar på min lediga dag innan jag ska på utflykt. True Blood på svtplay får vara som sällskap!
Kommentarer:
#1: Camilla

Vad roligt att du trivs så bra på ditt nya jobb. :) Hoppas du får en trevlig helg. Kram

2009-10-31 @ 08:25:12
#2: veronica

hej skrutt. ja ringer på torsdag eller freda, är ledig då :) nu blirdet sängen. puss o kraaam

2009-11-02 @ 22:24:55
#3: Camilla

Hej tjejen. Ingen fara. ;) Allt bra med dig? Fick du mitt sms ang löshåret till din syster? :) Kram

2009-11-08 @ 17:43:12
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: