Lilla Rara Sara

2009-10-19
10:19:23

Update
Egentligen hade jag tankar på vin, drinkar och bio i helgen men så blev inte fallet.
Fredagskvällen fick bli lugn med god mat och en film (tänk er tv reklamen freeedagsmyysss men utan chipsen och lägg till grönsaker) för att morgonen därefter åka tidigt till flygplatsen och ta flyget till Stockholm.
Tog alltför lång tid på mig på morgonen för att hinna med det vanliga morgnokaffet så kände mig riktigt grinig när vi checkade in.
Stötte på historia i säkerhetskontrollen och kärleken fick ett gott skratt innan vi boardade planet! Mitt emellan "historiemötet" och boardingen så hann jag köpa mitt morgonkaffe. Lycka finns att köpa om morgnarna och det stavas take away kaffe!
Satt på 14B och njöt av mitt kaffe så länge det varade sen blev det tidningsläsning och pussar innan det var dags att gå av planet och göra affärer.
Ringde några samtal och småfrös då det var riktigt kallt där uppe och stunden senare satt jag i vår nya bil, Ninja.
Fin fin med DSGlåda och massa lull lull.
Med hjälp av den nya naven körde vi in mot city och parkerade på Parkaden (som för några timmar rånade mig VISA på över 200kr i parkeringskostnader!).

Älskar Stockholm de timmar jag är där, men i slutet är det ändå ganska skönt att åka hem till lilla Helsingborg. Vi gick i alla fall direkt och åt lunch på Vapiano på Stureplan. Älskar det stället och önskar att det fanns ett liknande här nere men icke..
Gick igenom lite klädaffärer och kom ut med lite påsar, köpe nespresso kaffe till mig och svärmor och gick in på hm och kramades med Veronica som jobbade idag. Love her!
Men efter ett tag så ville jag bara hem, fötterna värkte och då vi skulle hämta hunden från svärföräldrarna så ville vi komma hem i någerlunda tid så vi körde hem.
Turades om att köra och vid halv tio var vi hemstaden igen och jag satt och sörplade kaffe hemma hos svärföräldranra och mös. Kom inte därifrån förrens vid midnatt och var inte ett dugg trött då trots en intenvis dag.

Igår var det mest mys. träffade morföräldrarna hos mamma och pappa och sedan kom Emma kusin med familj hem till oss för mat och fika. Fick en jättefin skål av dem som det nu står ahlgrensbilar i, kärlekens då. Jag har lyckats hålla mig utan godis och onyttigheter någerlunda. Lite svårt var det under roadtripen men det var inga stora intag som tur var. Denna vecka blir hårdare, inget socker heller!

Dock känner jag att jag kanske (hoppas inte) håller på att bli sjuk. Har grymt ont i magen och fryser något fruktansvärt! Jag har inte tid att vara sjuk! Det får komma till helgen eller nåt inte under vardagen! Nu är det snart dags för arbetsdag och sedan blir det After Work med en vän.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: