Lilla Rara Sara

2011-09-01
14:43:04

Sjukdag..


Om man har en vilja, varför följer man då inte den? Dålig karaktär I guess.. Något jag har. Dålig karaktär. Fruktansvärt. Vissa saker sköts galant, proffsigt, vissa bara försvinner i minnet.
Just nu har jag några mål och jag känner att de kommer faktiskt att funka. Även om det är några sk hinder på vägen.  Men allt för att bli bättre!

Idag ligger jag hemma dålig. Men på något vis ska jag ändå försöka mig på en svängom med dammsugaren.
Då jaktsäsongen är inledd så är det jag som står för markservicen här hemma. Ett hinder i markservicen enligt mig är att vi samtidigt renoverar hallen. Hallen består av tre plan. Källare/Entreplan/ovanvåning. Rätt stort projekt och det är en byggarbetsplats man kliver in i varje gång man kommer in i huset. Men det kommer bli så fint! När detta är klart ska vi ta oss an framsidan och trädgården. Dvs till våren. Ska bli så skönt  när allt är klart, även om det har sin charm att bo in sig i renoveringarna. Men då framsidan (asfalten, rabatterna ja trädgården i övrigt) ser ut som kom och hjälp mig så kan grannarna tro att det bor pundare i huset. Och det får dem tro ett tag till. Men insidan är så fin! Det vi renoverat alltså!

Nåväl, en stund med boken väntar innan jag ska hjälpa dammsugaren med dess uppgift. Imorgon beger sig karln norrut. Älgpremiär norröver nästa vecka. Jag hoppas orka träna en sväng och ta tag i huset! Vill ju ha det skinande rent!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: